Özelge

Geçici 37 madde kapsamında KDV istisnası

  • 26/12/2025

 

T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

Antalya Defterdarlığı

(Gelir Kanunları Grup Müdürlüğü)

 

 

 

 

Sayı

:

E-76464994-130[KDV.2025.429]-398351

26.12.2025

Konu

:

Geçici 37 madde kapsamında KDV istisnası

 

         

 

 

 

 

İlgi

:

16.10.2025 evrak kayıt tarihli ve 746145 evrak kayıt sayılı özelge talep formunuz.

 

 

İlgide kayıtlı özelge talep formunda, Şirketinizin otel inşaatına yönelik alınan yapı denetim hizmetinin 3065 sayılı Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun geçici 37 nci maddesi kapsamında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği hususunda görüş talep edilmektedir.

3065 sayılı KDV Kanununun geçici 37 nci maddesinde;

"İmalat sanayii ile turizme yönelik yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki inşaat işlerine ilişkin mal teslimleri ve hizmet ifaları 31/12/2025 tarihine kadar katma değer vergisinden müstesnadır.

Teşvik belgesine konu yatırımın tamamlanmaması halinde, zamanında alınmayan vergiler, vergi ziyaı cezası uygulanarak gecikme faizi ile birlikte yatırım teşvik belgesi sahibi alıcıdan tahsil edilir. Bu vergiler ve cezalarda zamanaşımı, verginin tarhını veya cezanın kesilmesini gerektiren durumun meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılı başından başlar.

Bu kapsamda yapılan mal teslimleri ve hizmet ifaları nedeniyle yüklenilen vergiler, vergiye tabi işlemler üzerinden hesaplanan vergiden indirilir. İndirim yoluyla telafi edilemeyen vergiler, bu Kanunun 32 nci maddesi hükmü uyarınca istisna kapsamında işlem yapan mükellefin talebi üzerine iade edilir.

Cumhurbaşkanı, birinci fıkrada yer alan süreyi üç yıla kadar uzatmaya; Hazine ve Maliye Bakanlığı, bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir."

hükmü yer almaktadır.

Diğer taraftan, 30.04.2025 tarihli ve 9770 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile söz konusu istisna hükmünün uygulamasına ilişkin süre 31.12.2028 olarak belirlenmiştir

KDV Genel Uygulama Tebliğinin (II/E-7/A.1.) bölümünde;

"Söz konusu düzenleme ile 31/12/2028 tarihine kadar uygulanmak üzere imalat sanayii ile turizme yönelik yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki inşaat işlerine ilişkin 1/5/2022 tarihinden itibaren yapılan teslim ve hizmetler KDV'den istisna edilmiştir.

Bu istisnadan yararlanacak mükelleflerin, imalat sanayii ile turizme yönelik düzenlenmiş bir yatırım teşvik belgesine sahip olması gerekmekte olup, bu belgenin Kanunun yürürlük tarihinden önce düzenlenmiş olması istisna uygulanmasına engel değildir.

Öte yandan...


Yazının devamını okumak için lütfen abone olunuz.
Sistemimizi 30 Gün Ücretsiz Denemek İster misiniz?

Tüm özelliklerimizi 30 gün boyunca ücretsiz deneyerek sistemimizi test edebilirsiniz. Anında aktivasyon. Not: Bazı kısıtlamalar içerir.

Ücretsiz Dene
Hemen Satın Almak İster misiniz?

Tüm özellikleri seçtiğiniz paket doğrultusunda sınırsız olarak kullanabilirsiniz. Anında aktivasyon.

Hemen Satın Al